Abide Beder

Merhabalar efendim. Neden yazının adı Abide Bedel öncelikle bu konuya bir açıklık getireyim. Beder soyadından da anlaşıldığı üzere fazlasıyla tarif kokacak bloğum bu yazıyla birlikte. Pekii neden mi Abide? İnanın bu soruyu zamanında anne ve babama ben de çoğu kez sordum. Lakin babaanneden geçen bir miras, taşımak zorunda oluğum meşakatli bir ilk isim kendileri...

Uzun zamandır mutfak işlerini boşlamıştım. Yaklaşık on beş yirmi gün önce Pinquittemin beni ziyaret edecek olması, beni yeniden mutfağa sokmaya yetti. Kaç aydır görüşmüyorduk, kalkıp te izmirlerden gelecekti. Hal böyle olunca kuru bir kahvaltı yetmezdi. İyi başlangıçlar gerek yine yeni yeniden. Kalktım Arda Türkmen'in sayfasından tarif aşırdım azıcık. Ve sonunda patatesli peynirli omlet yapmaya karar verdim. Küçük hanım kızımız denedi çok sevdi. Arda Bey'in tarifine üç beş tatlı dokunuş da ben yaptım tabii. Bir deneyin bakalım belki siz de seversiniz.


PATATESLİ SILA OMLETİ (2 KİŞİLİK)

MALZEMELER:

2yumurta
1orta boy patates
Yarım çay bardağı zeytin yağı
Bolca rendelenmiş kaşar peyniri(tercihe bağlı)

YAPILIŞI:

Pateteslerimizi güzelce soyup küp küp doğrayarak omletimize başlıyoruz. Küp küp doğramak için önce parmak patates şeklinde şeritlemek işinizi kolaylaştıracaktır. Ardından ocağa orta boy bir tava koyup yarım çay bardağı zeytin yağını tavaya döküyoruz. Kızmasını bekledikten sonra hayli dikkatli ve elimizi kolumuzu yakmayacak şekilde mümkünse mutfak eldivenleriyle patatesleri kızgın yağa atıyoruz. (İş güvenliği mühim) Onlar pişe dursun bu arada yumurtalarımızı tercihe bağlı olarak göz kararı biraz süt ve tuz ekleyerek köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. Bu yumurtanın daha lezzetli olmasını ve ısıyla temas edince daha çok kabarmasını sağlayacaktır. Bu arada patatesleri unutmadan ocaktan alsak iyi olacak üzerine hafif tuz çileyerek tabii. Ben tuzu yemek piştikten sonra eklerim ki hem mineral değeri ısıyla yitmesin hem de daha az tuz kullanalım diye. Onları yağını tavada bırakacak şekilde başka bir tabağa aldıktan sonra tavada kalan yağ ile yumurtamızı pişirmeye başlıyoruz. Eğer yağ gözünüze fazla gelir ise bir kısmını süzebilirsiniz. Yumurtanın kenarları kalıplaşmaya başlayınca içerisine patatesleri ekleyip pişmeye bırakıyoruz. Yumurtanın kıvamı size pişip pisşmediğini anlatacaktır. Bu işlem de bittikten sonra omleti servis tabağına alıp daha önceden rendelediğimiz kaşar peynirini omletin üzerine döküyoruz. Omletimizin soğumasını istemediğimiz için kaşar peynirini işleme başlamadan rendelemek mantıklı olacaktır. Tabii bu benim tavsiyem. Kaşar eklediğimiz omleti 180 derece fırında kaşar peyniri eriyene kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardıktan sonra ise üzerine istediğimiz baharatları atıp servis ediyoruz.

Benden bu kadar bir Abide Bedel olmak zahmetli işmiş vesselam. Arayı soğutmadan başka tariflerle döneceğim.
Ha bu arada not; üzerine keyif kahvenizi içmeyi unutmayın! Yanında dedikodu edecek bir de Pinguş da bulursanız ne mutlu size.

 

Evinizin tatlişkosu Sabrina 💋

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kim Bu Kerem Yahu?

Savaş Satış

Kerem Özdoğan Konulu Teşekkür