Toprak Kokusu

Gri dumanlı şehir hayatı uzaklarda. Bense huzurumdayım. Masmavi gökyüzü, ciğerlerinin alabildiğine toprak kokusu var dışarıda. Dallar rengarenk meyvelerle dolu bir de.

Ekmeğin mis gibi kokusunda anneannemin tontik ellerinin emeği var. O emekte; sevgisi. Hepsinden kıymetlisi hesapsızca sevmek. 'Ne anlarlar' korkusu gütmeden dizmek kelimeleri yanyana. Memleketimin insanının içimi ısıtan gülümsemesi. Herşeye 'rağmen' gülümsemesi. "Kiraz bu sene kaça gidecek." "Bizim büyük oğlanın düğün kredisi ne olacak." "Kız nereyi kazanacak yahut bu sene hasat ne getirecek" dertlerine ''rağmen'' işte...

Samimi yapılan "bu gidişle evde başımıza, kalıcan" temalı dayı şakaları da var tabii. "Ben kızımın turşusunu kurucam; kimselere veremem" diyen kocaman baba sevgisi var. Dedenin getirdiği balığı binbir emekle ayıklayıp; iftara yetiştirmenin telaşı, anneanneyle işlenen nakışın sabrı var.

Ah ah bir de anlatmakla bitiremeyeceğim anılar. Uğruma ateşler yaktıran ilk aşkımın çocuksu hatırası kalmış mesela bizim bahçede. Bir de bizi böyle korkusuzca seven adamlar varken, macera peşinde koşturan aptal kalbim kalmış bana.

Lakin karar verdim. Bu sabah netliğe ant içtim! Sabah kahvaltım belli olacak, akşam yemeğim belli. İkindin koşuya çıkılacak misal. Akşamları "cancan kuzencan"larla laftı, sözdü, okeydi, bataktı itinayla vakit öldürülecek. Ha bir de telefonun ucunda kafa karıştırmaya ant içmiş sizin bu minnoş , iyi kalpli halinizin kıymetini bilmeyen o "ruh emiciler" var ya. İşte onlar da yok artık. Ne demiş bir twitter atasözü " sizin için bir kibrit bile yakamayan adamlar için tüm şehri yakacak adamları üzdünüz kızlar" işte bu sebeple yaktım tüm gemileri.

Yengemle film izleme ve blog yazma faslım bittiğine göre artık ikindin koşuma çıkıp dönünce de izlenen filmler hakkında bir iki satır karalayıveririm.

Öptüm sizi


Bu da kucak dolusu sevgi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kim Bu Kerem Yahu?

Savaş Satış

Kerem Özdoğan Konulu Teşekkür